På ferie med pappa av Dora Heldt

Dette bildet inneholder en dårlig bok og en veldig god brus :)
Boken handler om 45-årige og single Christine som skal på en ferieøy og hjelpe sin venninne med å pusse opp et sommerpensjonat. Så blir hun prakket på sin 73-årige far av moren som skal legges inn for å operere ett kne. For når mor er borte, så må far tas hånd om av noen selvsagt. Når disse to, med venninnen Thea kommer til øya bestemmer den 73-årige faren seg for å lede oppussingen av sommerpensjonatet. Det går ikke helt på skinner...

Dette skal være en humoristisk bok, men jeg syntes det ble bare masete og forutsigbart. En skjønte hele tiden hvor historien ville ta veien, og det er uten overraskelser underveis. Noen pluss er det, da det er en lettlest bok med mange dialoger og luft. Derfor gikk det fort å komme gjennom boken også. Og siden jeg fikk den som gave til bursdagen min, så ville jeg gi den en sjanse også.

Oskar Syltes derimot ananasbrus, den smakte utsøkt - som alltid :)

Kommentarer

  1. Dersom jeg ikke tar helt feil så er du så heldig at det kommer en oppfølger også ;-)
    På boka altså...

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he Karete, den skal jeg hoppe elegant over. Dora Heldt er ikke en forfatter som jeg står i kø i bokhandler for å få tak i bøker :)

      Slett
  2. Hehe, skal nok klare å styre unnad en bpka ;)
    Brusen, derimot, skulle jeg gjerne smakt! Hvor i landet kan man kjøpe slike herligheter?
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Ananas-brusen kjøper jeg på Nordvestlandet. Den er bare best :) Men den finnes sikkert andre steder i landet også, men jeg har ikke sett den her i Oslo f.eks.

      Slett
  3. Hva med den grønne brusen da, Gro? Den et god ;-). Fin omtale av en bok jeg helt sikkert kommer til å holde meg unna. God helg :-). Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ånei Silje, pærebrusen er altfor søt, den smaker ikke så godt som ananasbrusen :)

      Og boken - hold deg unna den :)

      Slett
    2. Fullstendig enig, ananasbrusen er tusen trillioner billioner bedre enn pærebrus. Har forresten sett Oscar Sylte-brus rundt omkring på østlandske Ultra-butikker.

      Slett
    3. Godt Ellikken, at det ikke er bare meg som liker ananasbrus bedre enn pærebrus :)Ser jeg en Ultra butikk, så skal jeg svinge innom, men de ser jeg ikke så ofte...

      Slett
  4. Da går jeg for brusen denne gang og kjøper ikke den boken :-)

    SvarSlett
  5. Jeg har vært stor fan av Oscar Sylte siden jeg smakte den første gang i Ålesund på nitti-tallet. Både ananasbrusen og pærebrusen finner du i Mega-butikker i Oslo og Drammen. Sikkert også andre steder. Og på dagligvarebutikker på Røros. Helt enig med deg, Gro. Gooood brus! Berit ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Berit, vet du på Rema og KIWI butikker i mitt nærområde så kan jeg ikke huske å ha sett Oskar Syltes brus, men på stor Mega butikker, der er det sikkert. Jeg pleier å se etter det altså :)

      Slett
  6. Takk for advarslen. Tror jeg må ha en pensjonistpause nå. Ikke nødvendigvis fra gamlinger i litteraturen, men der det er så opplagt at pensjonismen er tema - eg, potensgiverne, multelikøren og kanskje også denne? Hopper over brusen også -)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingalill, en pensjonistpause må til i ny og de. Det kan bli litt for mange av bøkene i denne sjangeren om dagen :-)Og denne boken kan du i hvertfall hoppe elegant over :)

      Men ikke brusen, den er bare så GOD!! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri